zondag 13 oktober 2013

Inkt op stof

In de herfst/wintercatalogus staan stoffen zakjes (op blz. 36), die je natuurlijk voor heel veel dingen kunt gaan gebruiken, bijvoorbeeld een aftelkalender voor Sinterklaas of Kerstmis, of een zakje om je schatten in te bewaren.

Ik heb een kadozakje gemaakt waar de zelfgemaakte chocolade fudge met kokos en noten in kunnen (even proeven of ze nog lekker zijn, mmmmm). De fudge heb ik in een Cellophane zakje (blz. 160) gedaan anders eet ik ze op anders wordt het stoffen zakje vies.

Aan het zakje nog een label gedaan om het af te maken.


Met de Chevron border punch uit de herfst/wintercatalogus (blz. 23) een masker gemaakt voor de rode chevron rand en de rondjes zijn met direct met de daubers gemaakt. Met de dunne punt van de zwarte Stampin write marker (blz. 145) de figuren op het zakje een extra accent gegeven.

Voor het label heb ik gebruikt:
- Oh, hello stempelset (blz. 34)
- Itty Bitty banner stempelset (blz. 30)
- Magnetic platform (blz. 184)
- Bitty baner Framelits (blz. 187)
- Chalk Talk framelits (blz. 186, zie foto hieronder)


O ja, om de inkt op de stof te fixeren moet je het nog wel even strijken op een hoge stand zonder stoom. Niet dat het er anders afvalt, maar als je het niet strijkt dan kan de inkt door vocht of gebruik doorlopen.

Tot de volgende keer.

Linda de Bruin

2 opmerkingen:

  1. Ow dat ziet er toppie uit ;o)
    Enne die fudge wil ik ook proeven hoor :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk geworden Linda. Vooral die dobber afdrukken doen het goed. Top!

    BeantwoordenVerwijderen